All Events

Oct
22
Sat
CinemAsia Film Festival on Tour 2016 @ KINO
Oct 22 @ 15:00 – 21:00

cinemasia-on-tour-2016This fall, CinemAsia Film Festival goes on tour to the brand new KINO theatre in Rotterdam. On Saturday October 22nd, during KINO’s opening weekend, CinemAsia presents a special selection of contemporary Asian cinema productions. The program includes feature films from Taiwan, Korea and Indonesia. Attention is also being paid to stories about the Dutch-Asian identity by young filmmakers in our Made in Holland section. In addition, the audience can also see the exhibition ‘Queers of Hong Kong’ by Joe Lam (HK) and enjoy delicious Asian food.

CinemAsia is pleased to screen its’ diverse Asian program in each of the four new KINO halls. The program starts in the afternoon and goes on until late.

CinemAsia FilmLAB shorts (The Netherlands, 2016), KINO 3 – 15:00

The afternoon program starts with the screening of three Asian diaspora short films by young filmmakers, produced in CinemAsia’s own film lab.

BREAK ABLE by Winston Catarroja is about an elderly man, who breaks his precious music box, but finds help from a Filipina caregiver to fix it. The two seem to have more similarities than appears at first sight.

GAMELAN by Daniel Porcedda is about Tari who has no contact with her family in Indonesia. One day, she discovers things from her family in the attic, which has been hidden from her for years.

GHOST by Abigail Prade is about the 15-year-old Goth Li-An who has to work at her parents’ Chinese restaurant during Christmas. Growing up between two cultures the teenager is determined to follow her own path, to the great dismay of her traditional mother.

zinnia-flowerZINNIA FLOWER 百日告別 (Taiwan, 2015) by Tom Shu-Yu Lin林書宇, KINO 2 – 16:00

CinemAsia Jury Award Winner 2016

Two completely different people, Wei (Shih Chin-Hang) and Ming (Karena Lam) lose their significant others in a huge car crash in Taipei. According to Buddhist traditions, both are given 100 days to mourn the passing of their loved ones, catapulting them into months of mourning and soul-searching.

collective-inventionCOLLECTIVE INVENTION (Zuid-Korea, 2015) van Kwon Oh-kwang, KINO 3 – 19:00

The life of the unemployed man Gu (Lee Kwang-soo) in Seoel takes a turn for the worse when a medical experiment turns him into a fish and puts him firmly into the nation’s spotlight. Who is he and what is he turning into? This film is a hilarious yet surprisingly touching black comedy, worth seeing.

THE GOLDEN CANE WARRIOR (Indonesië, 2014) van Ifa Isfansyah, KINO 4 – 21:00

The young martial artist Dara (Eva Celia) must train in order to exact revenge on her former associates, retrieve the mystical Golden Cane, and become the legendary warrior. This martial arts epic combines beautifully choreographed action sequences with a lush historical setting. A thrilling viewing experience for both newcomers and long-time fans of the martial arts genre.

Queers of Hong Kong and AmsterdamSIDE PROGRAM

Photo exposition QUEERS OF HONG KONG by Joe Lam – photographer, director of Hong Kong Lesbian & Gay Film Festival and publisher of HK Gay Magazine. Queer is an umbrella term for LGBTQ. The exposition is a series of portraits with each a very personal story attached, showing the diversity of the Queer community in Hong Kong.

Mar
1
Wed
VPRO Tegenlicht: De nieuwe zijderoute volgens Peter Frankopan @ Pakhuis De Zwijger
Mar 1 @ 20:00 – 22:00

26 februari om 21.05 uur bij de VPRO op NPO2
Tegenlicht Meet Up: 1 maart om 20.00 uur in Pakhuis De Zwijger

Peter Frankopan 02Tot vandaag was de wereldgeschiedenis een westers gecentreerde onderneming – gebaseerd op de stelling dat iedereen zou moeten zijn zoals wij, of tenminste zo zou moeten worden. Volgens de Britse historicus Peter Frankopan, schrijver van de wereldwijde bestseller ‘De Zijderoutes’, heeft het Westen zich op die manier volledig vervreemd van de rest van de wereld. Het oude Europa is in verval en de economische voorspoed in Azië, Afrika en Zuid-Amerika gaat aan onze neus voorbij. We hebben geen vrienden meer oostelijk van Venetië, zegt Frankopan. Het machtscentrum verschuift langs de lijnen van de nieuwe zijderoute, van west naar oost. Hoe zullen wij ons aan die nieuwe wereldorde moeten aanpassen?

We leven in verwarrende tijden. We appen alsof ons leven ervan afhangt, verschansen ons achter nieuwe grenzen en stemmen steeds nationalistischer. We zijn ervan overtuigd dat we in de beste, welvarendste en veiligste regio ter wereld leven. We denken kortom, onszelf en de wereld goed in de smiezen te hebben, maar we worden verrast door nieuwe ontwikkelingen en gevaar wat we niet hebben zien aankomen. Logisch zegt Frankopan, want wij zijn het product van onze eigen zelfoverschatting, onze diepgewortelde arrogantie, onze historische onbetrouwbaarheid en ons intrinsiek gebrek aan zelfreflectie. Zo weigeren we te geloven dat er zich buiten de grenzen van onze welvaart een nieuwe orde aandient die grote politieke, economische en culturele invloed heeft op de wereld zoals we die denken te kennen.
Volgens Frankopan is het hoog tijd voor een herijking van onze werkelijkheid. Voordat we kunnen begrijpen waar het naartoe gaat met de wereld en voordat we daarop kunnen reageren, moeten we anders naar onszelf leren kijken. Door terug te kijken, ver terug te kijken, houdt hij ons een spiegel voor, die uiteindelijk haarscherp laat zien dat we ons zullen moeten aanpassen – of we nou willen of niet.
Feb
15
Thu
Film This is not what I expected 喜歡你 @ Kino Rotterdam
Feb 15 @ 19:30 – 21:15

This is not what I expected

CinemAsia Special Screening
Samen met Rotterdam Chinese New Year (RCNY) en KINO Rotterdam organiseert CinemAsia de Special Screening van THIS IS NOT WHAT I EXPECTED, de verfilming van de roman “A Long Time Coming” van de gerenommeerde web-auteur Lan Bai Se.

“This is not what I expected” 喜歡你 (China, 2017) van Derek Hui 许宏宇
Lu Jin (Takeshi KANESHIRO), CEO van een internationale hotelgroep, is een man die men graag haat. Gu Shengnan (ZHOU Dongyu), sous-chef van het Rosebud Hotel, is ook geen sociale lieveling, zij is slordig en onverzorgd. Haar pad kruist dat van Lu Jin als hij bij het Rosebud hotel incheckt om het grondig door te lichten in verband met een eventuele acquisitie. Hij is ontevreden over alles wat hij ziet, maar een nonchalant aangemaakte snelle hap uit de handen van Gu is een openbaring voor hem. Hij begint gerechten bij haar te bestellen en zij kookt voor hem. Ontmoeten doen zij elkaar niet. Elk treffen tussen hen buiten deze setting is een catastrofe, zij zijn aardvijanden van elkaar, totdat hun echte identiteit onthult wordt.

What do you think? :)